BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, April 26, 2010

Haha...tentang dunia dah...kucing dah..sekarang cinta pulak..


haha..kembali lg..kali ni fakta tentang cinta pulak...mngkn rmai x tau tntng fakta ni..cinta ni bkn untuk yg trsyg sahaje k....bleh jgk cinta pada family,kwn2 n tuhan...

1. Cinta itu seperti ubat. Jika kita tertarik pada seseorang, otak akan mengeluarkan amphetamine alami seperti phenylethylamine (PEA) yang membuat kita merasa gembira.

2. Tubuh kita menjadi lebih sensitif karana terjadi peningkatan adrenalin. Jantung berdetak lebih cepat, meningkatkan aliran darah ke otot dan kulit.

3. Makin lama kita jatuh cinta, produksi endorphin (zat kimia yang membuat kita merasa senang) makin meningkat. Kadar zat kimiaoxytocin juga meningkat yang membuat kita merasa senang jika berpegangan tangan atau berada dalam dekapan kekasih.

4. Ketika akan putus cinta, salah satu penyebab yang membuat kita merasa takut adalah berkurangnya PEA.

5.CINTA REMAJA MEMILIKI KEKUATAN.Hanya dengan pandangan mata penuh kasih serta interaksi rasa sayang, semua itu dapat menghilangkan depresi dan gangguan stress.

6.Apakah Anda tahu dialah orang yang tepat untuk pasangan hidup? kajian memperlihatkan, secara insting, melalui pancaindera bauan, seorang wanita dapat mengetahui lalaki yang tepat untuk dirinya dan boleh menjadi suami serta memberikannya keturunan.

7.Jatuh cinta meningkatkan produksidopamine, zat kimia yang menentukan rasa nikmat yang menimbulkan rasa ketagihan.


hahaha...that's all...tu je laaa yg blis d tlis buat mse skrg ni...tnggu je laa posting yg akan dtg k...hehehe..(posting ni dibuat atas permintaan seorg yg amat ku syg..hehehe..sape tu??lu pkr laa sndiri...hehehe)




0 comments: